У відділі представлені експонати, що знайомлять з релігіями Сходу: індуїзмом, даосизмом, буддизмом (у т.ч. ламаїзмом) та ісламом.
Перший з розділів експозиції відділу розповідає про іслам – релігію, що виникла на Аравійському півострові у VII ст. н.е. і є одним з чинників, що об’єднує арабські народи, має надзвичайно важливе значення у країнах Африки та Азії.
В основі віровчення ісламу лежить віра в Аллаха – Бога-творця й управителя Всесвіту, у страшний суд та потойбічне воздаяння. Прихильники ісламу вірять також у безсмертя душі, страшний суд, рай та пекло.
В Україні іслам з’явився у XIII –XIV ст. Носіями його були кримські татари. В експозиції преставлено священні книги мусульман – Коран, надрукований в Криму (Бахчисарай, 1837 р.), а також Коран XVII ст. та Сунна XIX ст.
Репродукції старовинних гравюр ілюструють основні етапи історії ісламу та важливі положення мусульманського віровчення. Експонуються ритуальні предмети XVII ст.: вервиці, глек для обмивання, посуд тощо.
Буддизм – одна з світових релігій (як християнство та іслам). Буддисти вірять, що після смерті будь-яке живе створіння знову народжується у вигляді іншої істоти.
Кожен своїми думками, бажаннями, словами та діями у попередніх життях (кармою) створює форму наступного перевтілення. Але будь-яке перевтілення приносить страждання. Тому слід перервати болісний ланцюг нескінченних перероджень, досянувши нірвани - «відсутності павутини бажань».
Буддисти вважають, що буддою, тобто «просвітленим», може стати будь-яка жива істота.
Засновником буддизму був один із будд, який народився в Індії, в долині ріки Ганга, у середній її течії. Це відбулось у VII-V віках до нашої ери. Він з’явився на Землі після багатьох перероджень, накопичуючи у кожному з них добро для того, щоб врятувати від страждань усі живі істоти.
Для свого втілення Будда вибрав сина правителя з роду Гаутама індійського племені шакья. Тому, коли він став самітником, йому дали ще одне ім’я - Шак’ямуні (“самітник з племені шак’я”). Тільки згодом його назвали Буддою (“просвітлений вищим знанням”).
Представлено також пам’ятки ламаїзму – особливого напрямку буддизму, що є синтезом махаяни, ваджраяни і народних вірувань Тибету, Монголії і Бурятії, а також пам’ятки конфуціанства, даосизму, індуїзму.